پلان B

🔸 «خانم دکتر آلکساندرا هیوز که کارشناسی رشته زیست‌شناسی سلولی مولکولی خونده و به تازگی دکتری‌شو در رشته علوم اعصاب گرفته بود، برای موندن در محیط دانشگاه، برای یه دوره فوق‌دکتری اقدام و به مصاحبه دعوت میشه.

آلکساندرا خودش رو مشتاقانه برای سوالات مصاحبه حول موضوعات علمی آماده میکنه، منتها سرگروه مصاحبه سوال متفاوتی ازش میپرسه “اگه نتونی کاری تو دانشگاه پیدا کنی، برنامه‌ات چی‌ه؟”

این سوال تا روزها فکر آلکساندرا رو مشغول میکنه. “با این مدرک دکترا، پلان B من چی می‌تونه باشه؟”

🔹 اول توی لینکدین میره و خیلی از مشاغلی که میتونه با توجه به تجربیاتش در آزمایشگاه، برنامه‌نویسی و حتی نوشتن بدست بیاره جستجو میکنه، حدود ۵۰ صفحه تو مرورگرش باز میکنه، اما هیچکدوم از اونها حس خوبی بهش نمیدن. همه‌ صفحات رو میبنده و به صورت بنیادی‌تر به خودش فکر میکنه.

به این فکر میکنه که تو دوران تحصیلش چه چیزی در مدرسه و دانشگاه بوده که بیش از همه ازش لذت میبرده. به خاطر میاره که در دوره کارشناسی همیشه به مرکز رفع‌اشکال دانشکده ریاضی میرفته تا به دانشجوهایی که تو حل هر نوع مساله ریاضی مشکل داشتن کمک کنه. و یا در دوره تحصیلات تکمیلی، علاقه زیادی به اندازه‌گیری پدیده‌های بیولوژیکی داشته. در واقع به این نتیجه میرسه که بیش از کار کردن در آزمایشگاه، علاقه بیشتری به اعمال تکنیک یا تحلیل و دسته‌بندی نتایج داشته. بنابراین به اون ایده‌ای که دنبالش بوده میرسه؛ “کمک به محققان و دانشمندان رشته‌های مرتبط با خودش از طریق آمار و بررسی داده‌ها".

🔸 برای اینکه تو پلان جدید بتونه کارآمدتر باشه، در کنار فوق‌دکتری تو دوره پاره‌وقت ارشد رشته آمار هم ثبت نام میکنه تا مهارت تحلیلی خودش رو افزایش بده‌.

🕊 حالا که احساس میکنه اون چیزی رو که واقعا دوست داشته پیدا کرده، دوباره یه سری به لینکدین میزنه و این دفعه با فکری شفاف‌تر به دنبال شغل میگرده. شرکتها پیشنهادات خوبی بهش میدن و از همکاری با فردی با سواد علمی بالا و مهارتهای آماری استقبال میکنن.

🔹 آلکساندرا در حال حاضر به عنوان تحلیلگر ارشد آمار زیستی Senior Biostatistician در شرکت Westat مشغول به کاره.

📌 پ.ن. موفقیت تحصیلی صرفا یک یا دو مسیر مشخصی نداره. شاید بعضی جایگاه‌ها از جنبه “سنتی” جذاب باشن ولی دیگه این افکار قدیمی شده! برای مفید بودن، تقویت و ایجاد امنیت مالی و صد البته رسیدگی کافی به امور شخصی کاری رو انتخاب کنیم که هر روز ما رو با اشتیاق از خواب بیدار کنه و در همه‌ی حالات روحی پناهگاهی امن برای مشغولیت باشه.»

#دانشگاه #آموزش_عالی 

#هدایت_تحصیلی #مشاوره 

برگردان به فارسی از امید کوکبی: صفحه اینستاگرام

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.