رهگذر کوی دوست
هنوزم غم چشمهای منی!
هنوزم غم چشمهای منی!
یکشنبه 01/11/30
🔰دانشهای مسموم! دو میلیون دانشجو را به کما فرو برده است. 🔻 در چند روز اخیر شاهد بستری دانشآموزان شهرستان قم، بر اثر مسمومیت بودیم و بسیاری از مسئولین کشوری، برای این مسئله حضور پیدا کردند و برخی به صورت دستوری و گزارشی پیگیر فرآیند کار هستند؛ از نظر جسمی تمامی دانشآموزان تحت نظر، در سلامتی کامل به سر میبرند. 🔺ولی تا کنون کسی برای نزدیک به دومیلیون دانشجوی علوم انسانی که دچار مسمومیت شدهاند و تمام ذهن و روحشان را از مبانی غیرتوحیدی و نگاه مادیگرایانه پر شده است درمانی را آغاز نکردهاند، بیماری روحی و فکری با بستری در مرکز درمانی بهبود نمییابد و اذهان عمومی جامعه را نیز مسموم میکند. ✅ رهبر گرانقدر انقلاب در بیانات خود بارها اشاره داشتند: علوم انسانی، ما را به صورت ترجمهای، بدون اینکه هیچگونه فکر تحقیقی اسلامی را اجازه بدهیم در آن راه پیدا کند، میآوریم در دانشگاههای خودمان و در بخشهای مختلف تعلیم میدهیم؛ در حالیکه ریشه پایه و اساس علوم انسانی را در قرآن باید پیدا کرد. یکی از بخش های مهم پژوهش قرآنی این است. باید در زمینههای گوناگون به نکات و دقائق قرآن توجه کرد و مبانی علوم انسانی را در قرآن جستجو و پیدا کرد (۱). ✅ ایشان در فرمایشاتی دیگر عنوان داشتند: اینکه بنده دربارهی علوم انسانی در دانشگاهها و خطر این دانشهای ذاتاً مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاهها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. این علوم انسانیای که امروز رائج است، محتواهائی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر جهانبینی دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد. وقتی اینها رائج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت میشوند؛ همین مدیران میآیند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد کشور، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار میگیرند. حوزههای علمیه و علمای دین پشتوانههائی هستند که موظفند نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند، برای برنامهریزی، برای زمینهسازیهای گوناگون. پس نظام اسلامی پشتوانهاش علمای دین و علمای صاحبنظر و نظریات اسلامی است؛ لذا نظام موظف به حمایت از حوزههای علمیه است، چون تکیهگاه اوست.(۲). 🔹امید است که شورای انقلاب فرهنگی و آموزش عالی دانشگاهها به هشدارهای امام انقلاب، جامه عمل بپوشانند و قبل از وقوع حادثه علاج واقعه نمایند. ان شاءالله ✍️ لیلا نساج پینوشت: ۱. بیانات رهبر در دیدار جمعی از بانوان قرآن پژوه ۱۳۸۸/۰۸/۲۸ ۲. بیانات رهبر در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم ۱۳۸۹/۰۷/۲۹ ✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست 🌐
شنبه 98/09/23
هو العالم
یادم می آد وقتی ترم اول حوزه بودم وقتی اسم نوشتن مقاله میومد، اصلا حس خوبی نداشتم. همش یاد مقاله هایی می افتادم که در دوره دبیرستان، سر صف بچه ها به مناسبت های مختلف می خوندند. اصلاحس بی حوصلگی بهم دست می داد…
با همچین ذهنیتی، وقتی معاون پژوهش مدرسه گفت که پژوهش و نوشتن مقاله علمی از اوجب واجبات تو حوزه است، راستش حالم گرفته شد.فکر می کردم از پسش بر نمیام….
اما خدا خیر بده خانم لطف آبادی، معاون پژوهش مدرسه رو که دستم بگرفت و پابه پا برد تا شیوه راه رفتن آموخت… البته بهتره بگم شیوه مقاله نوشتن آموخت.
حالا الحمدلله که یه چیزی یاد گرفتم و میتونم گلیم خودم رو از آب بکشم. این هم از برکات حوزه و تحصیل…
خوب این مختصری بود از رابطه من با پژوهش جان. و اما یه کم از بانوانی که در زمینه علوم دینی پژوهشگر بودند هم بگم. برای نمونه، چند نفر از ما حوزوی ها نام آمنه بیگم، خواهر مرحوم محمدباقر مجلسی رو شنیدیم؟؟؟
درباره این بانوی عالمه در تاریخ اومده که ایشون جزء گروه تحقیقاتی بوده که علامه مجلسی برای جمع آوری کتاب شریف بحارالانوار تشکیل داده بود. همچنین کتابهایی چون شرح بر الفیه ابن مالک، شرح بر شواهد سیوطی و مجموعه مسائل فقهی از آثار این بانوی دانشمند هست. آمنهخاتون به پیشنهاد پدرش با ملاصالح مازندرانی ازدواج کرد. ملاصالح شاگرد مجلسی اول؛یعنی پدر آمنه خاتون بود. از نکات مهم درباره ایشون، اینه که مرحوم آیت الله وحید بهبهانی و مرحوم آیت الله بروجردی از نسل آمنه بیگم هستند. همچنین نقل شده که شوهرش ملاصالح مازندرانی در حلّ برخی عبارات کتاب قواعد الاحکام علامه حلی با آمنه بیگم مشورت میکرده است. خداوند انشالله که همه ما رو خدمتگذار دین قرار بده و نسل شایسته به همه ما عنایت کنه. هفته پژوهش جان هم مبارک…
منبع: ویکی شیعه